abyl1999のブログ

私が日常で体験した雑多な問題解決策の備忘録

POLTERGEISTの歌詞の日本語訳

誰も日本語訳している人がおらず、2015年に私が知恵ノートにアップしたが、知恵ノートが廃止されたため見られなくなったので少し修正し再掲。

As evening shadows grow deep and long
 reaching across the bed
 mother and father hear childrens prayers
 now as they bow their heads
長く暗い夕闇がベッドを覆った時
父母はは子供たちの祈りを聞き、彼らの頭を抱きしめる

bless this house
 bless this house
 and the souls within
 through the night til it's light again
 guide our hearts
 through the dark
 to the breaking day
 bless this house
 bless this house
 we pray
この家をお守りください
この家に神のご加護を
そしてそこに宿る魂もお守りください
一晩中、再び朝日がさすその時まで
私たちの魂を闇から夜明けまでお導き下さい
この家をお守りください
この家に神のご加護を
祈ります

save me from bad dreams
 if they should come
 raging into my heart
 keep us together one family
 nothing can tear apart
もし悪夢が心に殴りこんでくるとき
どうかわたしをお守りください
私達家族が一緒にいられるようにしてください
私たちを引き裂けるものなどありません

 bless this house
 bless this house
 and the souls within
 through the night til its light again
 guide our hearts
 through the dark
 to the breaking day
 bless this house
 bless this house
 we pray
この家をお守りください
この家に神のご加護を
そしてそこに宿る魂もお守りください
一晩中、また朝日がさすそのときまで
私達の魂を闇から夜明けまでお導き下さい
この家をお守りください
この家に神のご加護を祈ります

Give us arms to hold that are right and strong
 when the night goes on too long
 bring us a morning wide as the sea
 where love will be our ark
 standing together one family
 nothing can tear apart
明けぬような夜が来たとき
強く正しくいられるような武器をお恵み下さい
海のように広く、愛が箱舟となるような 朝をお恵み下さい
家族で団結して立ち向かいます
私たちを引き裂けるものなどありません

bless this house
 bless this house
 and the souls within
 through the night til its light again
 guide our hearts
 through the dark
 to the breaking day
 bless this house
 bless this house
 we pray....
この家をお守りください
この家に神のご加護を
そしてそこに宿る魂もお守りください
一晩中、また朝日がさすその時まで
私達の魂を闇から夜明けまでお導き下さい
この家をお守りください
この家に神のご加護を祈ります